A vállalkozások alfája és omegája
Akármennyire elszánt, tehetséges, ambíciózus, kalandvágyó, ügyes kezű vagy, a vállakozásod attól fog működni, hogy a vállalkozásod portékáit el tudod adni másoknak.
Idegeneknek, olyan embereknek is, akikkel egyébként valószínű, hogy soha sem ismerkednél meg.
Varázslatos dolog ez! Maga a kölcsönös szükségleteket kielégítő „tranzakciók” sorozata, vagyis amikor valaki nem csak a saját szükségleteinek kielégítésére állít elő dolgokat már több, mint 5 ezer éves.
Te képes vagy valamire, más meg másra, neked szükséged van arra, amit a másik előállít, neki meg a tiedre, és passz. Kicsit korszerűbbé tette a cserekereskedelmet a pénz megjelenése, de a lényeg nem változott a föníciaiak óta.
Ebből a szempontból egy Bt. vagy egy nagyvállalat tök ugyanolyan, mint már ötezer éve mindenki, aki beszáll a bizniszbe.
Aki a piacképes portéka létrejöttében kulcsszerepet játszik, az te vagy. A te bizniszed sikerét senki nem fogja nálad jobban akarni, hacsak nem a vállalatod részvényesei.
Ha azonban így van, akkor meg nem itt olvasgatsz, mert már rég túl vagy a kis- és közepes vállalkozói világon. Hogy egy vállalkozás mivé növi ki magát, alapvetően múlik az alapítón vagy alapítókon.