piacvezető leszel, vagy harcos lemaradó? hohohohó!

Storytelling

Történetmesélés az igazi paradigmaváltás

 

legalább is a közepes- és kisvállalkozások világában.
Mindent elhomályosítóan árad az internetes megoldások kizárólagosságának az igérete.
Ez az új technológia könnyen megtanulható, az IT világ illően tűéles a logikája. Számos előnyt kínálnak
a sokat próbált analóg médiumokhoz képest. Itt nem kell hezitálni a nézettségen, olvasottságon, impulzusgyakoriságon, itt szinte „darabra leválogatva” lehet elérni a célközönséget és a szolgáltatók (a két nagy, az „f” betűs, meg a „g” betűs) oda is tolják a hirdetési anyagot a célcsoport orra alá. És ekkor bontakozik ki ennek a kommunikációs technológiának a csapdája: tökre nem hatásos egyetlen olyan reklám sem, ami eddig úgy ahogy, vagy fölényes magabiztossággal hozta az eredményeket az analóg médiumokban.

A célcsoport – a potenciális vevők – személyes érdeklődését kielégítő tartalmak közé bekerülni felér egy beteljesült álommal.
Ezzel együtt ráhangolódni a „beszélgetéseik” stílusára, hangvételére, elérni, hogy a mi üzenetünk érdekesebb, szórakoztatóbb legyen, mint az ismerősök posztjai, az horror a klasszikus metóduson nevelkedett marketingesnek. Fejben nehéz átállni.

A social médiában hagyományos hirdetést közzétenni kb. olyan, mintha egy vőfély már a templomi esküvőn kurjongatni kezdene.
Nem véletlen, hogy a korszerű „marketing-próféták” könnyedén át is siklanak ezen a területen annyival,
hogy „írj olyan szöveget, ami elad”, vagy „csinálj olyan honlapot, ami elad…”

A megoldást úgy nevezik: történetmesélés.

Minden technológiai bűbájoskodás ellenére ez a legnagyobb kihívás a modern marketingben.
Egy cég szürke, dolgos mindennapjaiból olyan sztorikat kiemelni, amik nyilvánosságot érdemelnek, mi több,
az olvasók/nézők „rá is kattannak”, és megosztogatják egymás közt. A legnagyobb szemfényvesztés azt sugallni,
hogy néhány jópofa fordulat alkalmazásával ez a nehézség pikk-pakk meg is oldódik.

És, mivel ez egy marketingtanácsadó oldala, ki kell hangsúlyozni: a történet(ek)nek bele kell illeszkedni a
marketingstratégiába és bele kell símulni a vevők érdeklődési körébe is.

Ha eddig szakszerű, stratégiai tervezésen alapuló marketing tevékenységet folytattál, az internetes lehetőségek kibontakozásával az „információk üzenetekké alakításának” a rutinja most turbulens fordulatokat vesz.
Ezt csak olyan emberek tudják megfelelően kezelni, akiknek van némi gyakorlata ezen a területen.
Most nem nagyképűségből, de én kb. 30 éve ezzel foglalkozom.