piacvezető leszel, vagy harcos lemaradó? hohohohó!

Marketing, kommunikáció, reklám

A marketing nem egyenlő a kommunikációval,
és még kevésbé a reklámmal.

Egy termék árának az alakítása marketingdöntés. A disztribúció átszervezése marketingdöntés (is).
A cégfilozófia újrafogalmazása marketingdöntés. Felkészülés a vállalkozás környezetében tapasztalható
változásokra,marketingdöntés. A „marketingezés” management tevékenység.
A „kommunikáció”, amikor és ahogy ezeket a döntéseket, megfogalmazott célokat tudatod azokkal,
akiknek részt kell venni a céljaid elérésében. Vannak célok, amiket vállalaton belül meg tudsz oldani.
És vannak, amikhez a vásárlóid közreműködésére is szükség van. Őket is informálod, velük is kommunikálsz.
Az információközlés, befolyásolás egyik módja a reklám. Ez egy erőteljes piacbefolyásolási aktivitás, jellemzően
bevétel vagy piaci részesedés növelési céllal vagy a céged reputációjának erősítése céljából.

A marketing része a kommunikáció, annak a része a reklám.

Az internetes felületeken információkat teszel közzé piacbefolyásolási céllal.
Ez olyan, mint amikor régebben sajtóanyagot tettél közzé vagy például rádió- vagy TV reklámot.
Az internet ezekhez hasonló médium, amelyen sokkal szofisztikáltabban van lehetőséged a piacod befolyásolására.
Emiatt aztán nagyobb is a verseny ezen a felületen. Óriási a tömeg, amiben könnyen láthatatlan maradsz.
Szóval jól kell csinálni, ha itt akarsz érvényesülni. És még egy szomorú hír:

Ha úgy képzeled, hogy végre sutba dobhatod az eddigi frusztráló marketingfeladatokat, sajnos tévedsz.

Az új platformok megjelenésével minden eddiginél fontosabbá válik, hogy legyen marketingstratégiád.
Enélkül az eddigi, legalább alkalmi eredményeid teljesen tervezhetetlenné válnak.
Nem fogod tudni, mi miért történik, és ha felelős vállalkozó vagy, ezt nem engedheted meg magadnak.
Miért? Mert például bár sokkal pontosabb információkat kapsz az üzeneted célbaérkezésének a körülményeiről, mint más eszközöknél, ugyanakkor sokkal lassabban tudod elérni a kívánt hatást.

A kampány szerű nagy durranások helyett szuperkreatív aprómunkára van szükséged.
Legalább fél éves előretervezés nélkül pedig ez nem fog menni. Ez már tényleg nem cégvezetői munka.
Jobban teszed, ha erre a munkára nagy gyakorlattal rendelkező szakembert keresel.